آمازون میخواهد بهترین نقد و بررسیها برای مشتریانش نمایش داده شود.
از این پس، سیستم نقد و بررسی آمازون به پلتفرم هوشمند جدید این شرکت متصل خواهد شد که قادر است نقد و بررسیهای جدیدتر و در عین حال مفیدتر را برای مشتریانش نمایش دهد. «جولی لا» یکی از سخنگویان آمازون با اعلام این خبر به CNet گفت: “این سیستم توانایی شناسایی نقد و بررسیهای مفیدتر برای کاربران را خواهد داشت و میتواند به مرور زمان خود را بهبود بخشد. هدف از سیستم جدید، افزایش سودمندی نقد و بررسیها برای کاربران است.”
به گفته CNet سیستم جدید اهمیت بیشتری برای نقد و بررسیهای جدید مشتریان تاییدشده (Verified) آمازون و همچنین مشتریانی که در گذشته رأی مثبت بیشتری در نقد و بررسیهای خود از سوی دیگر کاربران دریافت کردهاند، قایل خواهد شد.
فاکتور ۵ ستاره هر محصول نیز که پیشتر بر اساس میانگین رأی کاربران محاسبه و نمایش داده میشد، تحت تاثیر پلتفرم جدید و اولویتهای ذکرشده قرارخواهد گرفت. (این سیستم احتمالا مشابه با سیستم رأیدهی در IMDB خواهد بود که نمره فیلم بر اساس متوسط نظر کاربران محاسبه نمیشود و فاکتورهایی از جمله سابقه کاربر در IMDB نیز مهم است.)